Tevreden klanten zijn altijd leuk. Zeker wanneer daar wat lekkers op volgt.
Digidee is via de Enschedese Uitdaging op de Beursvloer Enschede in aanraking gekomen met het Maatjes project. Het initiatief MaatjesEnschede wil beter zichtbaar zijn naar buiten en had hiervoor o.a. een nieuw logo nodig. Zij zochten via de Beursvloer Enschede een bedrijf dat hier tijd in wilde investeren.
Bij een maatjescontact staan menselijke kwaliteiten centraal zoals warmte, tijd, nabijheid, respect, humor en begrip. Het maatjescontact kan gaan om het leren van de Nederlandse taal, om het bieden van emotionele steun, praktische adviezen, maar ook om hulp bij zelfstandig wonen, of bijvoorbeeld het aangaan van sociale contacten ter voorkoming van sociaal isolement. De maatjesvrijwilliger wil iets betekenen voor een ander, die (tijdelijk) in moeilijke omstandigheden verkeerd, geïsoleerd is geraakt of dreigt te raken of hulp nodig heeft bij het maken van goede keuzes. Het doel van MaatjesEnschede is vindbaar zijn voor zowel de vrijwilliger als diegene die behoefte heeft aan een maatje. Maar ook om onderlinge kennis en ervaring uit te wisselen tussen de organisaties, samen te werken in doorverwijzen naar elkaar en samen de educatie voor de maatjesvrijwilligers te organiseren.
Wij hebben die positieve vibe en de verbindingen die MaatjesEnschede legt op onze eigen manier ingevuld. Nieuwsgierig hoe het logo is geworden? Hou de (sociale) media in de gaten. 🙂