Op 28 november aanstaande wordt voor de derde keer De Beursvloer Enschede georganiseerd. Op deze maatschappelijke beurs in de Grolsche Bierbrouwerij komen in anderhalf uur tijd vraag en aanbod van mensen en middelen bij elkaar. Het bedrijfsleven biedt aan en samen met de vragen van maatschappelijke organisaties ontstaan er ter plekke matches. Het kan daarbij gaan om menskracht, materialen en/of middelen.
De bedrijven kunnen zo hun (maatschappelijke) betrokkenheid omzetten in concrete acties waarmee maatschappelijke organisaties geholpen zijn. Vorig jaar werden op deze manier 227 matches gesloten, zoals het geven van workshops of advies, het doneren van computers en stellingkasten of het bestraten van een plein.
Zowel bedrijven als maatschappelijke organisaties kunnen zich vanaf nu aanmelden via de website van De Beursvloer Enschede.
Dit jaar wordt De Beursvloer Enschede voor het eerst georganiseerd door de Enschedese Uitdaging met hulp van de lokale Rotaryclubs. De Enschedese Uitdaging koppelt aanbod (menskracht, materialen en middelen) van het bedrijfsleven aan hulpvragen van maatschappelijke organisaties om de levenskwaliteit in Enschede te verbeteren. Het netwerk van de Enschedese Uitdaging blijft ook na de beurs matches maken tussen maatschappelijke organisaties met een hulpvraag en bedrijven die daar een oplossing voor kunnen bieden.
Digidee is als partner betrokken bij de Enschedese Uitdaging.