Vraag Cheema & Nijboer heeft als jonge organisatie in de ambulante zorg al een goede naam opgebouwd in de Enschedese markt. Zij staan bekend als de nieuwkomers die niet bang zijn om de lastige gevallen aan te pakken. Het onderscheidend vermogen en de naamsbekendheid zou echter groter mogen zijn. Daarbij is de bedrijfsnaam lastig te communiceren.
Oplossing Bij de naamontwikkeling zijn we op zoek naar een naam die eigen is en direct of emotioneel iets vertelt over de cultuur, het product of de dienst van het merk. We willen een merk creëren waar de doelgroepen een gevoel bij hebben en waar men een band mee op kan bouwen.
Resultaat Voor de nieuwe identiteit van Actifaid hebben we een iconisch woordmerk ontwikkeld dat openheid en vertrouwen uitstraalt. De lijnvoering geeft gelijkwaardigheid weer. Daarbij heeft het logo een gevoel van transparantie. Een blauwdruk waar, net als bij de clienten van Actifaid, aan gewerkt wordt.
Actifaid
Actifaid is een jonge regionale specialist in de ambulante zorg. De organisatie richt zich nu voornamelijk op de gemeente Enschede, maar wil in de toekomst haar focus gaan verleggen naar de 14 Twentse gemeenten.
Wat we hebben gedaan
• Merkconcept
• Naming the brand
• Visuele identiteit
Een naam voor de toekomst
Bij een naamontwikkeling zijn we op zoek naar een naam die eigen is en direct of emotioneel iets vertelt over de cultuur,
het product of de dienst van het merk. We willen een merk creëren waar de doelgroepen een gevoel bij hebben en waar men een band mee op kan bouwen.
In het geval van Cheema & Nijboer zochten we een naam die herkenbaar en inspirerend is. De nieuwe naam is een beschrijvende naam. Een samenvoeging van actief/actie + aid (hulp) + faith (geloof/vertrouwen) + activate (activeren).
De naam sluit goed aan bij de merkwaarden en draagt bij aan de gewenste positionering.
De nieuwe naam voor Cheema & Nijboer wordt…
Een krachtig woordmerk
Actifaid
Voor de nieuwe identiteit van Actifaid hebben we een iconisch woordmerk ontwikkeld dat openheid en vertrouwen uitstraalt. De lijnvoering geeft gelijkwaardigheid weer. Daarbij heeft het logo een gevoel van transparantie. Een blauwdruk waar, net als bij de clienten van Actifaid, aan gewerkt wordt.
Er is gekozen voor een warme positieve oranje als hoofdkleur, die in combinatie met de secundaire kleuren zorgt voor een betrouwbaar en herkenbaar geheel. Deze kleuren worden doorgevoerd in de rest van de identiteit waarbij de lijnvoering van het logo als herkenbare elementen zijn toegevoegd.
Onderschrift en merkbelofte
Actieve ambulante zorg
Het onderschrift bij het logo geeft duidelijk weer wat Actifaid doet; ambulante zorg. Daarnaast geeft het een verklaring voor de nieuwe naam en benadrukt het onderscheid met de concurrentie. Actifaid heeft een veel actievere benadering in de manier waarop ze met hun klanten omgaan. Dit zal in de communicatie nog benadrukt moeten worden.
Met zorg gekozen beeldtaal
De herkenning van een merk is groot in het logo, het kleurgebruik en de huisstijlelementen, maar ook de beeldtaal is heel bepalend. We maken een keuze voor een beeldtaal die past bij Actifaid.
Bij de afbeeldingen van Actifaid richten we ons op een gelijkwaardig, zorgzaam gevoel waarbij een actieve houding en een vriendelijke uitstraling zichtbaar zijn. We zijn daarbij niet op zoek naar sportieve afbeeldingen, maar op een gelijkwaardig contactmoment tussen mensen. Dit kan een contact tussen Actifaid en haar cliënten zijn, maar ook tussen Actifaid en een verwijzer. De mensen en een zichtbaar vertrouwde onderlinge band staan hierbij centraal.
We will make them love you!
We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden