Case Lambo koffiebranderij en koffieproducten

Vraag Breng vernieuwing aan een merk die de huidige Lambo vertegenwoordigd. Lambo bestaat al sinds 1992 en de huidige verpakkingen zijn aan een vernieuwing toe. Ze passen niet meer bij het huidige Lambo en vertegenwoordigen zeker niet de gewenste toekomstige uitstraling.

Oplossing Het nieuwe Lambo moet modern en vooruitstrevend zijn, zonder de ambachtelijke uitstraling te verliezen. Krachtig en herkenbaar met het oog op de toekomst. Daarnaast ook toegankelijk en persoonlijk zoals men van Lambo gewend is. We willen een totaal beleving creëren die in logo, verpakkingen en alle andere uitingen eenzelfde gevoel neerzet.

Resultaat Een krachtiger en beter leesbaar logo voor Lambo. De uitstraling van het huidige woordmerk is niet optimaal en het beeldmerk roept bij ons vraagtekens op. We hebben gekozen voor een cleane professionele look met een ambachtelijk gevoel, dat dicht ligt bij het bedrijf. Het woordmerk heeft vergelijkbare eigenschappen als het vorige logo. Het kleurgebruik is herkenbaar, maar frisser.

Lambo
Lambo is een koffiebrander, die zich – zonder de ambachtelijke uitstraling te verliezen – op een moderne en vooruitstrevende manier in de markt wil zetten.

Wat we hebben gedaan
• Visuele identiteit
• Packaging

Het ambacht in een modern jasje

Digidee heeft gekeken naar een krachtiger en beter leesbaar logo voor Lambo. De uitstraling van het huidige woordmerk
is niet optimaal en het beeldmerk roept bij ons vraagtekens op. We hebben gekozen voor een cleane professionele look met een ambachtelijk gevoel, dat dicht ligt bij het bedrijf. Het woordmerk heeft vergelijkbare eigenschappen als het vorige logo. Het kleurgebruik is herkenbaar, maar frisser.

Een krachtig merkbeeld

Ontwikkeling in beeld

Voor de verpakkingen hebben we praktisch meegedacht over de handeling en optimalisatie van de uitstraling. De verpakking is fris en herkenbaar zonder het ambachtelijke gevoel te verliezen. Door middel van een transparante sticker op de voorzijde wordt het soort koffie aangegeven. Op de achterzijde is ruimte voor de branddatum. De etiketten liggen in dezelfde lijn qua look. We hebben bewust gekozen voor een variatie in het logo voor de koffie.

Een smaakvol merk op tafel

Voor de verpakkingen hebben we praktisch meegedacht over de handeling en optimalisatie van de uitstraling. De verpakking is fris en herkenbaar zonder het ambachtelijke gevoel te verliezen. Door middel van een transparante sticker op de voorzijde wordt het soort koffie aangegeven. Op de achterzijde is ruimte voor de branddatum.

De etiketten liggen in dezelfde lijn qua look. We hebben bewust gekozen voor een variatie in het logo voor de koffie.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden