De beste tape in de markt
Bij een internationaal topmerk als CureTape hoort een website met allure. Onderscheidend van de concurrentie, gebruiksvriendelijk en vol merkbeleving. Samen met We::Code heeft Digidee een responsive website gerealiseerd waarin we gebruik hebben gemaakt van de nieuwste technieken.
Het resultaat is een site waarmee CureTape qua imago een enorme (online) stap voorwaarts gezet heeft.

De nieuwe website is vooral bedoeld om CureTape internationaal als merk goed te laden. Je kunt hier alles vinden over het merk, haar geschiedenis, de producten, kinesiology taping, filmpjes met taping-tips, antwoorden op veelgestelde vragen en nog veel meer.

FysioTape
In 1998 introduceerde FysioTape de Japanse behandelingsmethode Kinesio Taping, onder de naam The original MTC, in Europa. Deze toen vrijwel onbekende behandelmethode, met tape, ondersteunt spieren, maar activeert indirect ook de bloed- en lymfecirculatie. Door gebruik te maken van verschillende tapetechnieken kunnen diverse effecten bereikt worden. Om optimale resultaten tijdens het medical taping te behalen, heeft Fysiotape een elastische tape van hoge kwaliteit laten ontwikkelen: CureTape. Speciaal ontworpen voor optimale pijnbestrijding, ondersteuning en herstel na en tijdens (sport)blessures of training.

CureTape is overal CureTape
De kracht van de website zit in de heldere communicatie. Er is geen andere keuze voor de professionele taper en dus voor iedereen die om zijn lichaam geeft. Ook de offline communicatieuitingen hebben een duidelijke plek gekregen in de website. Zo creëren we een herkenning tussen de off- en online communicatie en zorgen we dus voor een optimale merkbeleving. Daarnaast wordt Facebook internationaal actief ingezet als tool om een dialoog te creëren tussen CureTape en haar doelgroep.

CureTape is verkrijgbaar bij een groot aantal distributeurs verspreid over de hele wereld die verkopen aan professionele tapers. Om iedere bezoeker zo gericht en helder mogelijk te informeren is de website internationaal opgebouwd. Een bezoeker van de site kan kiezen voor zijn eigen land en taal. Op dit moment biedt de website de keuze uit 56 landen.

Op de homepagina rouleren diverse sfeerbeelden om de doelgroep en de subdoelgroepen aan te spreken. En uiteraard moeten die beelden in alle gevallen de site kunnen dragen.

De responsive website past zich automatisch aan op de grootte van elk scherm. Zo is de website zowel op een desktop, tablet of mobiel probleemloos te bekijken.

Goede foto’s bepalen de sfeer
Om de merkbeleving op de website te optimaliseren is er gekozen om deze visueel zo aantrekkelijk mogelijk te maken. In samenwerking met CureTape zijn hiervoor diverse beelden gefotografeerd op basis van een strak grid. Dit zorgt ervoor dat de afbeeldingen in alle gevallen op alle devices nog genoeg communiceren.

Het navigeren tussen de pagina’s gebeurt met subtiele parallax overgangen. Ook hierbij is in alle gevallen rekening gehouden met de fotografie.

The product is hero
Er is speciale aandacht besteed aan de pagina’s waarop de CureTape gepresenteerd wordt. Deze productpagina’s hebben een (subtiele) oosterse sfeer die verwijst naar de herkomst van Kinesiology Tape. Kleuren zijn heel bepalend voor een product en dat is terug te zien in de pagina’s.
Ook de aanverwante productlijnen hebben allemaal hun eigen omgeving gekregen.

Meer zien?
Een merk bouwen is een doorlopend proces, dus de website zal zich ook blijven ontwikkelen. Er worden voortdurend aanvullingen gedaan, maar ook technische wijzigingen doorgevoerd om bij de tijd te blijven.

Ben je benieuwd naar dit fantastische merk of wil je zien hoe de site er nu uit ziet. Je kunt de CureTape website hier bekijken!

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden