Case Besthmenerberg – Ommerland

Vraag Recreatiecentrum Besthmenerberg heeft Digidee gevraagd om de positionering, het merkconcept en de communicatie van Camping en Bungalowpark de Besthmenerberg te ontwikkelen.

Oplossing Vanuit een sterkere positionering communiceren we op een nieuwe en overtuigende manier aan de doelgroep wat de kwaliteiten van Recreatiecentrum Besthmenerberg oplevert.

Resultaat Het merk is herkenbaar en Recreatiecentrum Besthmenerberg neemt een eigen positie in tussen haar concurrenten. Er wordt duidelijker gecommuniceerd naar de verschillende doelgroepen. Nieuwe en vaste bezoekers ervaren de bijzondere sfeer en vele mogelijkheden die de verbinding met buiten met zich meebrengt.

Ommerland
Ommerland is een camping en recreatiepark in de bosrijke omgeving van Ommen. De omgeving en faciliteiten zorgen voor een verbinding met de natuur.

Wat we hebben gedaan
• Merkconcept
• Naamontwikkeling
• Visuele identiteit en beeldtaal
• Communicatieconcept
• Website design

Verbonden met buiten

Vier jouw vakantie bij camping Besthmenerberg in Ommen. De camping is gelegen in de prachtige bossen van Ommen. Verblijf in een bungalow, chalet, glamping lodge, 12-persoons Familie Bungalow of met eigen kampeermiddel op een kampeerplaats. Liever je eigen stacaravan of chalet midden in het bos?

De Besthmenerberg is het rust- en recreatiepark waarbij de verbinding met de natuur voorop staat. Vanuit een passie voor mens, dier en natuur vindt Besthmenerberg dat iedereen op zijn eigen manier en niveau moet kunnen genieten van al het moois dat de natuur te bieden heeft. In het branding traject komt duidelijk naar voren dat ‘verbinding’ en ‘natuurlijk’ de basis zijn van het merk.

De Bethmenerberg kreeg een nieuwe naam. En dat is geworden…

NAAM, LOGO EN BELOFTE

Ommerland

Een eigen naam die aansluit bij de beleving van de doelgroep. Er is een duidelijke link naar de natuur en de gemeente Ommen. Daarnaast geeft de naam een bepaalde grootte en ruimte weer. De omgeving die jij nodig hebt om te ontspannen en te recreëren. Een plek voor jong tot oud, rust en ruimte maar ook spanning en avontuur. De merkbelofte zegt alles:

Verbonden met buiten

SEIZOENEN VERANDEREN

Identiteit met kleur

We willen een toegankelijke en kleurrijke identiteit die het hele jaar door uitnodigt. Een herkenbare identiteit met een natuurlijk gevoel en een moderne uitstraling. De nieuwe identiteit past bij de omgeving en complementeert het park en de verschillende initiatieven op het terrein. Er is genoeg ruimte voor variatie, maar ook een duidelijke eenheid.

Communiceer de verbinding

We richten ons in de communicatie op verschillende doelgroepen. Zo zijn er onder andere de vaste gasten met een seizoensplek, rustzoekers, actieve gezinnen, paarden- en hondenbezitters… Zij kunnen op hun eigen manier de verbinding met buiten aangaan.

Qua beeld willen we voor campagnes letterlijk inzetten op ‘van binnen naar buiten’. We communiceren situaties waarbij we vanuit het verblijf naar buiten kijken waar men een bijzonder moment beleeft. De situatie moet weergeven dat men net de stap naar buiten heeft gemaakt.

Verbonden online

Na een nieuwe naam en visuele identiteit is een nieuwe website een logisch gevolg. Er is een moderne website gebouwd die niet alleen gebruiksvriendelijker is, maar die ook meer beleving heeft. De bezoeker boekt nu makkelijker vakantie en bij iedere wisseling van seizoen verandert de website mee.

Binnenkort vullen we deze case verder aan met de website.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden