Case BOXID

Vraag  Hoe zetten we een nieuw e-commerce merk in de markt dat zich internationaal wil onderscheiden in de custom-made bedrukte verpakkingen?

Oplossing  Door middel van een unieke naam – actief en verklarend – leggen we een krachtige basis voor het merk. We spreken de verschillende doelgroepen op een onderscheidende manier aan en maken direct duidelijk waar het merk voor staat.

Resultaat  BOXID knalt en staat voor vernieuwing in de markt. We communiceren dat zij het voor iedereen mogelijk en makkelijk maken om de presentatie van een product te verbeteren, mooie belevingen te creëren en meer waarde toe te voegen aan (en te beschermen van) dat wat jij waardevol vindt.

BOXID
E-commerce organisatie voor bedrukte verpakkingsvraagstukken.

Wat we hebben gedaan
• Positionering en merkstrategie
• Visuele identiteit en beeldtaal
• Communicatieconcept
• Marketingcommunicatie strategie
• Website ontwikkeling
• Ontwikkeling middelen

We name it… BOXID

In sterke namen zit een relevante waarde die van toepassing is op de propositie van organisaties. BOXID is een verbastering van ‘box it’… verpak het, doe het in een doosje. Maar ook Box ID als in ‘idea’ (creatieve verpakkingsmogelijkheden) en Box ID als in ‘identity’ (branding van verpakkingen). De nieuwe naam zet aan tot handelen. We creëren eigenheid en betrokkenheid. BOXID vertegenwoordigt het merk krachtig en geeft helder en herkenbaar weer wat de meerwaarde is.

LOGO EN VISUELE STIJL

Een woordmerk met een dwarse benadering

We hebben het logo van BOXID neergezet als een clean woordmerk met een eigenwijze twist. Het gebruik is vrij en abstract. Dit geeft BOXID de ruimte om het vrij te gebruiken op verpakkingen en in communicatie. Het logo kan zelfs doorlopen op verschillende kanten van een doosverpakking.

De visuele identiteit is clean en strak, maar ook tegendraads en verrassend. Het krachtige kleurgebruik is heel bepalend voor de uitstraling.

GEEF JOUW PRODUCT MEERWAARDE

Met gemak meer beleving!

BOXID vindt dat verpakkingen moeten beschermen wat je liefhebt. Ze zijn het verlengstuk van je merkidentiteit en je verhaal. Een mooie verpakking geeft een product meer waarde en maakt het beter verkoopbaar.

Het verrassingselement bij het openen levert een unieke beleving op. BOXID wil deze meerwaarde en beleving bereikbaar maken voor iedereen. Ze maken het makkelijk om de presentatie van jouw product te verbeteren en om mooie belevingen te creëren.

Value your treasures. BOXID

Slim verpakte communicatie

De merkbelofte en de naam zijn het vertrekpunt voor de communicatie. BOXID wil vertellen en laten zien dat het verrassingselement bij het krijgen en openen van een mooie verpakking een unieke beleving oplevert. Met verschillende kreten speelt BOXID in op de relevante behoefte van de doelgroepen. De boodschap is: ‘Geef wat jij waardevol vindt, nog meer waarde’. Het liefst zo makkelijk mogelijk. BOXID is hierbij de oplossing. De insteek van de communicatie is eenvoudig aan te passen aan de specifieke doelgroep en het moment van communiceren.

Een unieke tool verpakt in een website

De nieuwe website van BOXID is ontwikkeld door een grote internationale leverancier. BOXID gaat de markt in als een platform met unieke customizing mogelijkheden voor zowel creatieve bureau’s, (marketingafdelingen van) ondernemingen als kleine zelfstandigen en particulieren.

Wij hebben in samenwerking met de bouwer de structuur, routing, wireframes en uiteraard het ontwerp ontwikkeld.

We will make them love you!

We vertellen je graag hoe wij mensen aan jouw merk kunnen binden