Optimale online merkbeleving
Na de (her)positionering van Geas Energiewacht was het aanpakken van de website een logisch vervolg. De website paste niet meer bij de nieuwe look-and-feel en de claim ‘vertrouwd met energie’. De online en offline merkbeleving sloot niet meer bij elkaar aan. In samenwerking met LEADRS en Webbouwers hebben we een nieuwe website voor Geas ontwikkeld. Een mooie co-creatie waarbij ieder vanuit zijn eigen discipline adviseerde, maar er was ook ruimte om buiten het directe vakgebied mee te denken. Het resultaat is een onderscheidende website die de doelgroep(en) optimaal informeert, adviseert en begeleidt in het orientatie- en aankoopproces. Op deze manier positioneren we Geas ook online als totaalaanbieder van alle energie-gerelateerde producten en diensten om en in het huis. Een optimale (online) merkbeleving waarbij de klant centraal staat.
Geas Energiewacht
Geas Energiewacht biedt een hoogwaardige serviceverlening, die bestaat uit onderhoud, service, lease, huur en koop van o.a. verwarmings- en warmwaterapparatuur. Maar ook voor zonnepanelen, airconditioning, veiligheidskeuringen en het energielabel bent u bij Geas op het juiste adres. Geas is met 135.000 vaste abonnees al bijna 50 jaar een begrip in Oost-Nederland. Het hoofdkantoor is gevestigd in Enschede.
Digidee is uiteraard verantwoordelijk voor de vorm en de consequente doorvoering van de merkbeleving van Geas Energiewacht. De site sluit visueel aan bij de offline uitingen van de Geas voor eenduidige, krachtige en herkenbare communicatie. Er is gekozen voor zogenaamde ‘onepagers’ die de verschillende doelgroepen op een overzichtelijke manier van informatie voorzien.
De vorm en de content zijn per gebruikersniveau verbeterd voor maximaal resultaat (met als uiteindelijk doel conversie).
Geas.nl is geoptimaliseerd voor mobile
Een responsive website maakt het mogelijk om overal en altijd de site te bekijken. Of je nu op een desktop, tablet of mobiel kijkt, de website past zich automatisch aan de grootte van het scherm aan. Hierbij is er geen verlies aan content en functionaliteit.
Bij de nieuwe Geas website is dit niet een technisch foefje, maar is er veel tijd gestoken in de juiste beleving en weergave van informatie op de verschillende devices. Geas Energiewacht is zich er van bewust dat veel klanten en prospects zich niet achter een desktop computer oriënteren. Tablets en smartphones worden op zulke momenten het meest gebruikt.
Weergave van de nieuwe website op een staande en liggende tablet.
Het gebruiksgemak staat voorop
Op elk niveau is rekening gehouden met de gebruiksvriendelijkheid van de website. Zo creëren we voor iedere gebruiker een optimale ervaring. Form validation, productvergelijkers en kerntaken helpen mee in het optimaliseren van die gebruikerservaring.
Een voorbeeld van form validation.
Een voorbeeld van een pagina met een productvergelijker.
Een voorbeeld van kerntaken op de contactpagina.
Optimaal resultaat
Sinds de oplevering van de nieuwe website ziet Geas een stijgende lijn in zowel unieke bezoekers als in aanvragen van offertes en informatiepakketten. De site is een belangrijke tool bij het laden van de nieuwe merkbeleving van Geas bij haar klanten. Diezelfde klanten beoordelen Geas gemiddeld met een 8,8 van de 10.
Geas.nl is winnaar Website van het jaar 2015!
De nieuwe website werpt meteen zijn vruchten af. Kort na de lancering is de site genomineerd voor de Website van het jaar Award (de grootste landelijke publieksprijs) in de categorie ‘Energie’.
En ondertussen is de website uitgeroepen tot beste van Nederland in hun categorie. Een mooie beloning voor alle betrokkenen.
Dat niet alleen. Binnen een half jaar heeft de nieuwe site al een conversieverbetering van 53,81% opgeleverd. Een fantastisch resultaat.
We will make them love you!
We vertellen je graag hoe wij mensen
aan jouw merk kunnen binden