Wist je dat sinds september 2015 Flash eigenlijk niet meer wordt gebruikt voor online banners? Adobe Flash wordt niet getoond op een iPad of iPhone en sinds 2012 al niet meer standaard ondersteund door Android. Toch werd Flash de laatste jaren nog steeds veel gebruikt voor online banners, maar sinds begin vorige maand is ook Google Chrome gestopt met de ondersteuning van Flash. Een aantal andere veel gebruikte browsers zullen waarschijnlijk volgen.
Digidee verzorgt al jaren banners voor prospecting en retargeting in verschillende IAB-formaten op zowel reguliere websites als mobiele sites. Dat ging altijd in Flash en Actionscript, maar we zijn nu ook helemaal over naar Html5.
Naast de eerder genoemde voordelen is er nu ook maar één versie van een banner nodig voor alle beschikbare apparaten en zijn aanpassingen vaak sneller te doen.
Uiteraard zijn er ook nadelen ten opzichte van Flash, maar wij hebben gemerkt dat dit met een beetje creativiteit snel op te lossen is. De voordelen zijn veel groter dan de nadelen. Ook de mediabureaus krijgen steeds meer ervaring met de nieuwe standaard en zo verspreid kennis zich snel.
Voor ons is het heel belangrijk dat we een campagne nu ook op alle smartphones op eenzelfde manier kunnen doorvertalen. Consequenter communiceren komt het resultaat ten goede.
Heb je hulp nodig met de vertaling van je campagne van offline naar online of ben je gewoon benieuwd hoe wij dit hebben opgepakt? Neem dan gerust contact met ons op.
Wil je de animatie opnieuw zien? Reload dan de pagina.
Is deze animatie ook gestopt? Laad de pagina dan opnieuw.